måndag 31 januari 2011

Ingen lektion

Hejsan!

Eftersom samhällskunskapslektionen var inställd idag har vi arbetat individuellt med våra respektive frågor. Jag (Anton) har allstå mestadels letat fakta till min fråga (Hur tror vi att samhällets (Sveriges/världen generellt) energiförbrukning kommer att se ut år 2050?). Det jag har letat efter är statistik över hur energitillförseln i världen såg ut förr och nu för att sen jämföra skillnaden och på något vis göra en kvalificerad gissning på utvecklingen.

Jag hittade två hemsidor med ganska mycket information om det här (ekonomifakta.se och iea.org). Båda tycks vara stora och innehåller officiell statistik vilket förhoppningsvis innebär att de är pålitliga. Jag började även skriva, men det svåra är att båda hemsidorna innehåller så pass mycket information att det blir rörigt och svårt att urskilja den information som bör användas. Jag behöver skaffa mig bättre överblick över hemsidorna och ge mig tydligare direktiv för vad jag letar efter för att besvara frågan.

Jag är generellt sett ganska nöjd med min insats idag.

Hörs!

//Anton

PS. Vi har inte fått något svar från EEM än. Hoppas de hör av sig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar